HTML

Czakó Péter MMORPG fejlesztési blogja

A fejlesztésem alatt álló MMORPG-ről szeretnék haladási információkat, képeket megmutatni mindenkinek, akit érdekel, valamint véleményeket, ötleteket is szívesen várok. :)

Friss topikok

  • nitro1: Nocsak. :-) (2010.07.17. 16:31) A saját... az az igazi... :)
  • sadypisten: Hali! A mai nap találtam rá a játékra a jf.hu-n, és így végiglapozva a blogot szomorúan látom, ho... (2010.05.10. 23:52) Gyökeres változások...
  • syam: Elég megnézni az IG1 exe-it. A "Portions Copyright (c) 1983,92 Borland" sztring a TurboPascal 7.0 ... (2010.04.16. 12:48) Indulás...
  • Czakó Péter: @despina: Baj az éppen nem volt vele, csak az volt a probléma, hogy az Ogre3D C#-os verziója mind... (2010.04.08. 19:36) Feltámadt a természet...
  • nitro1: Esetleg egy kis videó FRAPS-szel rögzítve, hogy jobban lássuk? :-) (2010.04.06. 21:24) Tegyünk rendet a Természetben... :)

Linkblog

Sok dolog változott

2011.03.29. 20:33 Czakó Péter

 Hú de régen nem írtam ide... Éppen ideje már. Nagyon sok dolog változott az elmúlt hónapokban. Összeállt a játék fejlesztésére egy csapat, ami aztán szét is széledt. Azért sajnáltam, mert az így eltelt fél év utólag teljesen fölösleges időkiesésnek bizonyult. Egyedül folytattam újra. Aztán most megint ketten vagyunk, mert feltűnt a csapat zeneszerzője. Gyönyörű zenéket hozott magával, nagyon hangulatosak a kreációi. Közben a saját motor fejlesztését felfüggesztettem, és áttértem a NeoAxis Engine használatára, hogy hamarabb elérhessük a célunkat, utána bőven lesz majd elég idő befejezni a saját motort. Most egy demó kiadása előtt állunk, ez a következő lépcsőfok. A játékos karakterének animálásán dolgozok éppen, ezt kell még befejezni, hogy a demó elkészülhessen.

Szólj hozzá!

A fű és egyéb aljnövényzetek

2010.09.04. 22:52 Czakó Péter

A weboldalunkra (http://dpg-studio.com/) felkerült egy újabb videó, ami az aljnövényzetet mutatja be.

 

 

Szólj hozzá!

Új weboldal!!!

2010.09.03. 18:28 Czakó Péter

Mindenkit sok szeretettel várunk az immár saját domainunkon üzemelő http://dpg-studio.com oldalon! Itt már egy videót is találhattok a nemsokára érkező demóbain is szereplő szigetről, valamint egy, a játékkal kapcsolatos fórumot is találtok ott, amit az oldalra történő regisztráció után bátran használhattok.

Továbbra is keresünk vállalkozó kedvű grafikusokat, modellezőket, concept-artist-okat, stb. Az érdeklődők az info@dpg-studio.com címre írhatnak.

 

Szólj hozzá!

A saját... az az igazi... :)

2010.07.11. 08:13 Czakó Péter

Nos, ahogy már a kettővel ezelőtti postban mutatott cikkben is olvashattátok, a saját motor lesz a játékban felhasználva. Semmi gondunk nincs a mások által írt motorokkal, szépek és jók, de mi egy picit mást akarunk csinálni, és túl sok mindent kellett volna változtatnunk, ha igazodnunk kellene hozzájuk. Szóval a saját motor, ami már nagyon közel jár a teljesen kész állapothoz (már ha ilyen állapotot valaha is el lehet érni, de mindenesetre a felhasználható állapothoz) lesz a lelke a játéknak. Közben úgy néz ki, már több grafikus is akad, aki szeretne a világ felépítésében és benépesítésében részt venni, szóval kezd lendületesen beindulni a világ végleges kialakítása. Nem sokára új képekkel, esetleg videóval is szolgálhatunk... És persze a játszható demó is egyre közelebb kerül... :)

1 komment

A világ és története

2010.07.11. 08:07 Czakó Péter

 

Egy kis ízelítő a játék hátterét adó világból illetve annak történelméből:

A világ (bolygó) neve Eldor. Ez az eredetileg betelepedő tündék nyelvén Csillagföld-et jelent. Ők voltak azok, akik ezt a hatalmas tengerből és számtalan szigetből álló világot felfedezték, miközben új otthont próbáltak keresni maguknak, hogy a saját világukat fenyegető pusztulástól megmeneküljenek. Az eredeti világuk napja ugyanis megváltozott, egyre nagyobb lett és egyre melegebb. Menekülniük kellett. 

Sikerült egy nagy mágikus kaput létrehozniuk, amelyen keresztül ebbe az új világba érkeztek, és persze velük jött a másik világ lakói közül, aki csak tudott, fajra való tekintet nélkül. Miután mindenki átjött, örökre bezárták a kaput, hogy az ősvilág katasztrófája nehogy itt is elérhesse őket. A menekültek szétszóródtak a szigeteken, kolóniákat, később városokat, külön államokat hozva létre.

Néhány évtized elteltével a tündék felfedezték, hogy ez a világ nem teljesen mentes az értelmes élettől. A tenger felszíne alatt egy törzsi körülmények között élő fajra bukkantak, s mivel nem akarták, hogy az ősviláguk fejlettebb lakóinak betelepülése miatt nekik ki kelljen pusztulniuk, tanítani kezdték őket.

Megismertettek velük mindent, amit a fejlettebb népek ismertek, sőt, megmutatták nekik a mágia hatalmát is. Tudták, hogy ez a primitív nép, ami magát Trullan-nak nevezte, gonosz bálványokat és istenségeket imádott, de úgy gondolták, hogy ők meg tudják mutatni nekik a helyes utat.

De egyikük sem gondolt egyszer sem olyasmire, ami ezek után következett.

A Trullanok nagyon tanulékonynak bizonyultak. Főleg a mágia területén voltak képesek nagyon gyorsan haladni, minden lehetséges tudást szivacsként szívtak magukba, majd amikor az „alkotásukra” túlságosan is büszke tündék már nem tudtak többet mutatni nekik, titkon ellenük fordultak. A mágiát a saját bálványaik és isteneik kedvére kezdték formálni és használni. Titkos és véres szertartásokat végeztek, hogy minél nagyobb hatalomra tegyenek szert. Egyre több és több szigetlakó tűnt el, akik ezután vagy rabszolgaként, vagy áldozatként szolgálták a Trullanokat.

Persze rövidesen kiderült, hogy miről is van szó, de akkor már késő volt. A Trullanok a gonosz istenségektől kapott hatalmukkal igájukba hajtották a többi faj nagy részét, csak a tündék leghatalmasabbjainak sikerült időben távoli szigetekre menekülniük, és mágikus erejük megmaradt részével elrejtőzniük.

Évtizedek teltek el, miközben a Trullanok egyre több és több erőre tettek szert. Képesek lettek rá, hogy mágikus metódusokkal átalakítsanak lényeket, sőt, saját teremtményeket kreáljanak, amik jobban megfeleltek a céljaiknak. Létrehoztak olyan élő tárgyakat, amikkel a rabszolgák akaratát és személyiségét teljesen el tudták nyomni, tökéletes szolgákká téve őket. Élő fegyvereket, páncélokat, használati tárgyakat hoztak létre a saját életük könnyebbét tételére, valamint a szolgáik harcra átalakított csapatainak a megerősítésére. Sok ellenfelük már nem maradt, csak néhány jól megerősített sziget volt képes még tartani magát, ahová a harcosabb népek visszavonultak védekezni. Létrehoztak több száz Rúnakövet is, amelybe a mágiájuk sokféle aspektusát zárták, hogy a harcoló szolgáikat még erősebé tehessék. Képessé akarták őket tenni ezeknek a Rúnaköveknek a használatára, hogy azokkal bármikor és bárhol mágikus hatásokat tudjanak előidézni. A kövek aktiválásához szükséges tudást pedig kőlapokra vésették, hogy könnyebb legyen a rabszolgákat betanítani.

Ekkorra azonban az tündék maradéka rájött, hogy hogyan tudnának megszabadulni ettől a gonosztól. Megtudták, hogy mi a Trullanok gyenge pontja. Mivel alapvetően tengeri teremtmények voltak, szükségük volt a sós vízre, nem tudtak tőle túl hosszú időre elszakadni. Úgy gondolták, ha valahogy a vizet olyan közeggé tudnák változtatni, ami nem felel meg a Trullanok szükségleteinek, akkor elérhetnék, hogy kipusztuljanak, vagy legalábbis el kellene, hogy hagyják ezt a világot, mint a hogy ők is tették a saját őshazájukkal.

Meg is próbáltak találni egy olyan mágikus metódust, ami megfelelhet a céljaiknak. Újabb néhány év alatt kialakítottak egy speciális rituálét, amivel képesek lehetnek megtenni azt, amit szerettek volna, a tenger vizéből eltávolítani a sót. Tudták, és felkészültek rá, hogy ez mindannyiuk lelkének akár a kárhozatot is jelentheti, mert ez rengeteg élőlény halálát fogja maga után vonni, nem csak az ellenfeleikét. De vállalták az áldozatot, hogy megmenthessék a többi fajt. Néhány képviselőjüket elküldték a még védekező szigetekre, hogy ők is tudjanak arról, ami történni fog, majd belekezdtek a rituáléba.

Napokon át tartott a rituálé, és a tündék nagyjai sorban elhullottak, ahogy teljes mágikus erejüket, majd a saját életüket is beleszőtték a rituálé mágikus szövedékébe, mely egyre fényesebben ragyogott mindenki számára, aki valamelyest is képes volt a mágia használatára.

Persze a Trullanok is észrevették, és a szövedéket megfigyelve meg is tudták, mire készülnek az tündék. Ellene nem tehettek már semmit, de megpróbáltak megtenni mindent, hogy a pusztulást elkerüljék. A Rúnakövek és az aktiválásukhoz szükséges tudást rejtő kőlapok nagy részét szétszórva elrejtették, visszavonultak a tenger mélyén és a szigetek gyökereiben húzódó katakombáikba, majd utasították a legmegbízhatóbb szolgáikat, hogy védelmezzék őket az életük árán is. Ezután mély mágikus transzba merültek, mely teljesen elzárta őket a világtól, de egyben megszüntette minden szükségletüket is, abban reménykedve, hogy majd egyszer visszatérhetnek, ha a világ újra alkalmas lesz arra, hogy életben tartsa őket, és bosszút állhatnak majd mindenkin, akit akkor a világukon találnak.

 * * *

A játék idejében a Trullan-ok már több évezreddel ezelőtt eltűntek, és azóta a szigeteket az emberek és más hosszabb-rövidebb életű, újabb keletű fajok népesítették be. Sok helyen találni még épületeket, illetve azok romjait, amiket még a Trullanok építettek. A Szigetek lakói ma már csak ezeknek a romoknak az alapján tudnak róluk annyit, hogy a Trullanok legalább félig tengeri lények voltak, és erőszakos, kegyetlen, áldozatokat követelő isteneket imádtak, akik az áldozatokért cserébe nagy hatalmat adtak nekik. De egyszer történt valami, ami miatt a Trullanok mintha eltűntek volna, viszont erről a dologról nem marad fenn semmi.

A romok között azonban kincsek, mágikus tárgyak rejtőznek, amiket a vállalkozó szellemű, és a Trullanok után itt maradt vérszomjas szolgalényektől nem eléggé tartó kalandozók előszeretettel próbálnak megszerezni. A különféle mágikus kincsek közül a legnagyobb keletje a Rúnaköveknek van. Ezek jó kezekben és a megfelelő tudás birtokában képesek különféle mágikus hatásokat előidézni, vagy akár egy fegyverbe, páncélba, pajzsba, illetve egyéb tárgyakba építve ezeket a hatásokat az adott eszközre is kiterjeszteni. Egy megfelelő Rúnakövekkel ellátott mágus szinte bármire képes, egy jól összeválogatott Rúnakövekkel felkészített harci felszerelés pedig egy harcost legyőzhetetlenné tehet. Főleg ezeknek a köveknek a birtoklásáért küzd a Szigetek lakói közül mindenki, aki tehetősebb, hatalomra éhesebb vagy kalandvágyóbb a többieknél. Vannak olyan szigetek, amik évtizedek óta hadban állnak egymással egy-egy kő birtoklásáért.

Persze a hatalommal mindig együtt jár a kérkedés, a hivalkodás is. Ennek köszönhető, hogy Ilakhar sziget úrnője, Ilana úrnő elhatározta, hogy jutalmat ad azoknak a mágusoknak, akik segítenek neki megtenni azt, amit eddig senki sem tett még soha, és ami majd csodaként tünteti fel az ő szigetét mindenki előtt. És a mágusok jöttek, és megtették amire kérte őket. Hatalmas mágikus erők felhasználásával, egy óriási rituálé keretében felemelték a szigetet a levegőbe, hogy ezen túl ott lebegjen, és mindenki a csodájára járjon az ő erejüknek. Az úrnő nem volt hálátlan, és bőségesen megjutalmazta őket, sőt szobrot is állíttatott nekik, a nevük és cselekedetük feltüntetésével, mindegyiküknek ott, ahol a rituálé közben éppen álltak.

De a sziget felemelésekor, a hatalmas mágikus erők munkálkodása közben valami más is történt. Valami megmozdult a víz alatt...

Szólj hozzá!

Interjú a játékkal kapcsolatban...

2010.06.19. 15:40 Czakó Péter

Érdekes, és sok újdonságot eláruló interjút olvashattok a játékról a modzone.web4.hu/cikk/szigetekislands weboldalon! :)

Szólj hozzá!

Gyökeres változások...

2010.04.20. 22:27 Czakó Péter

Hatalmas változás történt, ugyanis úgy döntöttem, hogy szüneteltetem a saját motor fejlesztését. Kénytelen vagyok belátni, hogy amilyen kevés időm jut manapság erre a projektre, nem tudnám időben befejezni. Ezért azt határoztam el, hogy licenszelek egy már bejáratott motort. Ezek a képek már az új motorral készültek:

2 komment

Tegyünk rendet a Természetben... :)

2010.04.05. 08:01 Czakó Péter

Egy picit értelmesebben összerendezett növényzet látható a következő képeken ( Ez egyébként kb. 50-60 FPS-el megy az én gépemen, ami nem mondható már mainak szerintem :P ): 

1 komment

Feltámadt a természet...

2010.04.03. 22:07 Czakó Péter

Nos, hatalmas változások történtek az elmúlt időszakban... Először is, az elmúlt egy hétben az egész programot újraírtam Visual C++ nyelven (eddig C#-ban dolgoztam). Másrészt immár van növényzet, fű, pálmafák, páfrányok, és egyéb különféle növények (amiknek a modelljeiért külön köszönet jár Archenemy-nek a jatekfejlesztes.hu-ról). Íme néhány kép róluk...

3 komment

Grafikus(oka)t keresek!

2010.03.21. 08:47 Czakó Péter

Ha valaki jól ért a 3D modellezéshez, textúrázáshoz ill. textúrák készítéséhez, vagy éppen jól tud karaktereket animálni, akkor keressen meg (alakryon@gmail.com)!
A feladat a játék egész világának megalkotása, benépesítése, szóval kihívás és bizonyítási lehetőség van benne bőven, akinek eddig nem volt alkalma, most megmutathatja, hogy mit tud, és kiemelkedőt alkothat...
A lényeg az lenne, hogy az adott (középkori fantasy-világ) stílusban kell elengedni a fantáziát, megcsillogtatni az egyéni kreativitást, és kitalálni, létrehozni mindent, ami kellhet... (tájak, épületek, növények, sziklák, emberek, szörnyek, használati tárgyak, fegyverek, speciális effektek, stb.) 

Szólj hozzá!

Megvan a mágiarendszer kezelőfelülete

2010.03.20. 19:24 Czakó Péter

Végre elkészült az a felület, amin keresztül a mágiánkat a világra szabadídhatjuk. Minden mágikus hatáshoz és formához van egy rúna, ezeknek a kombinálásával lehet a kívánt hatásokat elérni. A rúnák a V billentyűvel jeleníthetőek meg. Az egyes rúnákat a szám-billentyűkkel lehet kiválasztani, majd az ENTER billentyűvel elvarázsolni a varázslatot. Ha értelmezhető a kombináció, akkor a varázslat létrejön, ha nem, akkor semmi sem történik. Ha valaki fejből tudja a rúnák sorrendjét, akkor a rúnák megjelenítése nélkül is varázsolhat, így egy picit gyorsabb... :) Persze még sok-sok rúnát, meg a hozzájuk tartozó grafikai/fizikai/játékmenetbeli hatásokat kell megalkotni...

1 komment

Néhány kép a tűzlabdacsokról

2010.03.04. 18:56 Czakó Péter

És íme néhány kép a tűz és füst pillanatnyi megvalósításáról...

4 komment

"És záporozzon tűz az égből..."

2010.03.02. 19:57 Czakó Péter

Kezd egy kicsit akciódúsabb lenni a progi, már tudunk tűzlabdákat hajigálni, és persze a legújabb AI-val megáldott NPC-k is képesek erre. Nemsokára képek is lesznek, de még picit csinosítgatni akarom az effekteket, mielőtt kirakom őket... :)

3 komment

Végre tisztán látok... :)

2010.02.28. 09:37 Czakó Péter

Sikerült befejezni a kód rendszerezését és tisztítását, kikerült egy halom dolog, amit már nem használok illetve külön DLL-ekbe kerültek a külön területekhez tartozó funkciók, a fő project így sokkal tisztább, átláthatóbb, könnyebben kezelhetőbb. Erre már nagy szükség volt... :) Így könnyebben tudok majd tovább haladni.

1 komment

Kicsit szégyenlem magam...

2010.02.24. 20:07 Czakó Péter

Merthogy ma a munkám miatt nem haladtam egy kicsit sem, illetve gondolatban igen, tervezgettem és talán van egy jó megoldásom az aljnövényzet megvalósítására, de ténylegesen egy sor kódot is alig írtam... Szóval majd holnap. :) 

5 komment

Segítség, üldöz egy elf! :)

2010.02.23. 18:48 Czakó Péter

A tegnap kifejlesztett AI által irányított elf látható az alábbi képeken, amint a házak között "kerget". Egyébként a projekt már a jatekfejlesztes.hu-n is megtalálható, az ott futó fórumban is szívesen várom az észrevételeket, ötleteket... :)

Szólj hozzá!

Újabb lakó, az okos(odó) szellem

2010.02.22. 20:46 Czakó Péter

A mai napon újabb lakóval bővült a Szigetek világa, egy szellemmel. Illetve a szellemekkel, mint lényekkel úgy általában... :) A képeken (egy picit lentebb) látszik is, egy ködbe vesző lilás fénypamacsról van szó.

De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy MESTERSÉGES INTELLIGENCIÁJA van! :D

Az első olyan lény ezen a világon, aki önállóan cselekszik is valamit. Persze amit ő tud, azt innentől kezdve minden más lény is tudja, mert az AI (mest.int.) bármikor átplántálható a lények között. Nyilván sokféle AI lesz majd, ez a mostani annyit tud, hogy ha megközelíted, akkor észrevesz, és elkezd követni, próbál utolérni.

Szólj hozzá!

A progiról...

2010.02.21. 11:18 Czakó Péter

A játék egy kitalált fantasy világban kap helyet, varázslatok és szörnyek között kell a küldetéseinket sikerre vinnünk. Ehez a világ bármely részéről toborozhatunk magunknak segítőket, játszhatunk együtt barátainkkal, vagy megismerhetünk új embereket. A kalandok során egyre több kincset halmozhatunk fel, új tárgyakat szerezhetünk, rég elfeledett mágikus módszereket tanulhatunk meg, amik majd segítségünkre lehetnek a további feladatok megoldásánál, és persze erősebbé és hatalmasabbaká tesznek minket a többieknél. A megszerzett kincseket, tárgyakat, varázslatokat persze elcserélhetjük, elvégre lehet hogy másnak pont arra van szüksége, ami nekünk fölösleges, és ki tudja, mit szerezhetünk így cserébe? :)

Most következzen néhány kép a progi aktuális állásáról:
(ha valamilyen modell vagy textúra ismerős valakinek, az előfordulhat, időhiány miatt nem minden saját készítésű, van amelyik internetről származik, persze csak az ingyenesen letölthetőként és felhasználhatóként megjelölteket használtam fel. Ha valaki mégis olyat talál, ami az övé és nem járul hozzá, akkor szóljon, eltávolítom)

2 komment

Indulás...

2010.02.21. 10:56 Czakó Péter

Üdv Mindenkinek!

Elindult a blog...

Először is magamról szeretnék egy pár dolgot leírni.
33 éves vagyok, elsősorban programozó, másodsorban konyítok a 3D-s modellezéshez, textúrázáshoz. Pillanatnyi állásomat tekintve rendszergazdaként és számtechtanárként is tevékenykedek.
6 éves korom óta ülök számítógép előtt :). Az első szgép egy Sinclair ZX Spektrum volt, 16 KByte memóriával, amit aztán egy újságban talált játékprogram forráskódjának begépelése közben kialakult memóriahiány miatt 48 KByte-ra bővítettünk fel. Ezen a gépen ismerkedtem meg a BASIC nyelv lehetőségeivel, amik persze akkoriban még nagyon korlátozottak voltak (karakteres grafika, a hangok, 8 vagy talán 16 féle szín, csipogások :) ). Utána következett egy Enterprise 128-as gép, 128 KByte memóriával, sokkal több színnel, nagyobb felbontással, jobb audio lehetőségekkel. Ezen a gépen is főleg a BASIC tudásomat csiszolgattam, de itt már elkezdtem ismerkedni az Assembly alapjaival is. Utána egy Amiga 500-as gép jött, bevallom ezzel főleg játszottam :), de ezen kezdtem el a 3D-s modellezéssel foglalkozni az Imagine nevű szoftver segítségével. Később az Amiga 500-ból Amiga 1200 lett, még több lehetőség vált elérhetővé, hiszen ehez a géphez már merevlemezem is volt ;)! Mindenesetre ezen kezdtem megismerni a C nyelvet, valamint a 2D-s rajzolói tudásomat is fejlesztgettem a Deluxe Paint nevű progival. Sajnos ez a gép egyszer csak megadta magát, a táp tönkrement, és a gép összes vezérlő processzorát magával rántotta... :(
Szomorú voltam, gépre pedig szükségem volt, úgyhogy összeszedtem alkatrészenként egy PC-t. 286-os procival kezdtem, aztám 386-DX lett belőle, majd AMDK6-2, és így tovább a mai gépemig. Ezen a kezdetekben szintén QBASIC-ben, majd Pascal-ban és Assemblyben dolgozgattam, utána következett a Delphi, mellette a Borland-C, majd a Visual Studio-ból a Visual C++, kis kitérésként a Web felé HTML, Java és PHP, most pedig a Visual C#-ot gyűröm, a játék is ebben készül. Megismerkedtem a 3D Studio-val, a Blender-el, a Photoshop-al és a Gimp-el. Valamint belefúrtam magam az Ogre3D rejtelmeibe és sokadik nekifutásként belekezdtem ebbe az MMORPG-be.

Hát itt tartok most. :)

13 komment