HTML

Czakó Péter MMORPG fejlesztési blogja

A fejlesztésem alatt álló MMORPG-ről szeretnék haladási információkat, képeket megmutatni mindenkinek, akit érdekel, valamint véleményeket, ötleteket is szívesen várok. :)

Friss topikok

  • nitro1: Nocsak. :-) (2010.07.17. 16:31) A saját... az az igazi... :)
  • sadypisten: Hali! A mai nap találtam rá a játékra a jf.hu-n, és így végiglapozva a blogot szomorúan látom, ho... (2010.05.10. 23:52) Gyökeres változások...
  • syam: Elég megnézni az IG1 exe-it. A "Portions Copyright (c) 1983,92 Borland" sztring a TurboPascal 7.0 ... (2010.04.16. 12:48) Indulás...
  • Czakó Péter: @despina: Baj az éppen nem volt vele, csak az volt a probléma, hogy az Ogre3D C#-os verziója mind... (2010.04.08. 19:36) Feltámadt a természet...
  • nitro1: Esetleg egy kis videó FRAPS-szel rögzítve, hogy jobban lássuk? :-) (2010.04.06. 21:24) Tegyünk rendet a Természetben... :)

Linkblog

Indulás...

2010.02.21. 10:56 Czakó Péter

Üdv Mindenkinek!

Elindult a blog...

Először is magamról szeretnék egy pár dolgot leírni.
33 éves vagyok, elsősorban programozó, másodsorban konyítok a 3D-s modellezéshez, textúrázáshoz. Pillanatnyi állásomat tekintve rendszergazdaként és számtechtanárként is tevékenykedek.
6 éves korom óta ülök számítógép előtt :). Az első szgép egy Sinclair ZX Spektrum volt, 16 KByte memóriával, amit aztán egy újságban talált játékprogram forráskódjának begépelése közben kialakult memóriahiány miatt 48 KByte-ra bővítettünk fel. Ezen a gépen ismerkedtem meg a BASIC nyelv lehetőségeivel, amik persze akkoriban még nagyon korlátozottak voltak (karakteres grafika, a hangok, 8 vagy talán 16 féle szín, csipogások :) ). Utána következett egy Enterprise 128-as gép, 128 KByte memóriával, sokkal több színnel, nagyobb felbontással, jobb audio lehetőségekkel. Ezen a gépen is főleg a BASIC tudásomat csiszolgattam, de itt már elkezdtem ismerkedni az Assembly alapjaival is. Utána egy Amiga 500-as gép jött, bevallom ezzel főleg játszottam :), de ezen kezdtem el a 3D-s modellezéssel foglalkozni az Imagine nevű szoftver segítségével. Később az Amiga 500-ból Amiga 1200 lett, még több lehetőség vált elérhetővé, hiszen ehez a géphez már merevlemezem is volt ;)! Mindenesetre ezen kezdtem megismerni a C nyelvet, valamint a 2D-s rajzolói tudásomat is fejlesztgettem a Deluxe Paint nevű progival. Sajnos ez a gép egyszer csak megadta magát, a táp tönkrement, és a gép összes vezérlő processzorát magával rántotta... :(
Szomorú voltam, gépre pedig szükségem volt, úgyhogy összeszedtem alkatrészenként egy PC-t. 286-os procival kezdtem, aztám 386-DX lett belőle, majd AMDK6-2, és így tovább a mai gépemig. Ezen a kezdetekben szintén QBASIC-ben, majd Pascal-ban és Assemblyben dolgozgattam, utána következett a Delphi, mellette a Borland-C, majd a Visual Studio-ból a Visual C++, kis kitérésként a Web felé HTML, Java és PHP, most pedig a Visual C#-ot gyűröm, a játék is ebben készül. Megismerkedtem a 3D Studio-val, a Blender-el, a Photoshop-al és a Gimp-el. Valamint belefúrtam magam az Ogre3D rejtelmeibe és sokadik nekifutásként belekezdtem ebbe az MMORPG-be.

Hát itt tartok most. :)

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://czpgame.blog.hu/api/trackback/id/tr881777633

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

happybuttha 2010.02.24. 12:42:48

hi

morrowind mmorpgben.

izgalams tema. a grafikan sokat kell ogre alatt gyurni.
a game play design megvan, vagy ahogy esik ugy puffan? azon sok minden mulik.
jopar projectet lattam mar bedolni a design hianyossaga miatt.en szemely szerint a UI designnal kezdenem :) az sokmindenre ad valszt, es tobb jatek technikai kerdest tisztaz.
teszt verziod van, amit kiadsz a kezel kozul?
szeretnem megnezni kozelebbrol.

Czakó Péter 2010.02.25. 07:55:10

@happybuttha:
Tény és való, nem azzal kezdtem, hogy leültem és megterveztem mindent, és tudom, hogy ez veszélyes is, de remélem ez a project lesz a kivétel, ami erősíti a szabályt. Egyébként a koncepciók fejben megvannak, csak rá kéne egyszer szánni az időt, hogy kőbe véssem őket. Publikus teszt verzió szerintem kb. egy hónap, de legalábbis 2-3 hét múlva lesz, addigra szeretném elérni, hogy a progiban használt meshek, textúrák, stb. egy biztonságos fájlban legyenek tárolva.

happybuttha 2010.02.27. 18:10:01

nem az eszt akarom en neked osztani pajti :)
egypar game van mar mogottem, jelenleg TC-IT terueten vagyok GUI designer.amugy meg csak 10 eve vagyok grafikus-ami szinte semmi....
ha kell majd szivesen segitek a buktatoknal.
magyarul szurkolok neked.
ami a mesheket illeti: oda nem art a modellezo low poly grafikus' mert foleg ogre alatt nem szabad pazarolni.
ami a game play: otlet.
a texturekhoz viszont full profi kell egy ilyen ecceru kis modnal is.
es Peter, csak egy dologban vennem a batorsagot , ellent kell mondanom neked: nincs kivetel.
legfeljebb hosszabb a fejlesztesi ido a project bizonyos szakaszaiban, ha nincs design, es ahogy haladsz elore, idot sporolsz vele. konnyebb egy doksiban keresni, mint az emlekekben.
br'
csao

Czakó Péter 2010.02.27. 18:42:09

@happybuttha:
Teljes mértékig igazad van, elismerem, szükség van a doksikra, én is jártam már úgy, pont ma, hogy kb. 1 hónappal ezelőtt kitaláltam valamit, és most újra kellett volna alkalmazni, és alig bírtam felidézni... Úgyhogy jogos, a dolog, nem "ész osztás"... :) Köszönöm a jószándékú kritikát, és a jóakaratot. Szándékszom is követni a tanácsod.

happybuttha 2010.03.02. 11:58:51

@Czakó Péter:
azt irod otleteket is szivesen varsz. :)

szivesen otletelek veled ha gondolod, es elkeszitem a GUI app-t, magyarul hozzajarulnek a game jellegu fejlesztesedhez.
remelem jol latom, es valoban Morrowind - mod szeru rpg keszul.
ami azt illeti latszik eddig hogy esszel csinalod, amit hianyolok, nem irod a blogban hogy jatszol/jatszottal ilyen jellegu jatekkal.

Czakó Péter 2010.03.02. 19:53:21

@happybuttha:
Nos, összességében úgy 16 éven keresztül játszottam szerepjátékokat, AD&D-t, MAGUS-t, Shadowrun-t, Star Wars-t, gépen pedig rengeteget játszottam mindenféle RPG-vel, többek között a Morrowinddel és az Oblivionnal is. Imádom a fantasy és Sci-Fi könyveket, történeteket, filmeket. ( Avatar RULEZ!!!! :D )Szeretem az FPS-eket is, főleg a Halo és az UT 2004 a kedvenceim. Egy ideje viszont megváltozott az egyensúly és többet programozok, sokkal többet, mint játszok. Most egyébként éppen csatlakozni szeretne egy grafikus, most csinálja a "vizsgamunkáját", meglátjuk, hogy ő mennyire válik be. Nem zárkózok el persze előled sem, szerintem fogunk még mi ötletelni, főleg ha tényleg van tapasztalatod ilyen téren.

sirpalee 2010.03.21. 10:46:27

Istenem...

33 éves vagy, fiatal korod óta programozol, és nem látod még annyira egy ilyen feladat nagyságát, hogy tudd szinte teljesen esélytelen egy ilyen fejlesztés?

Mennyi időt dolgoztál ténylegesen programozóként? Hány fejlesztést vittél végig az elejétől? Ebből hány volt csapatmunka? Az alapján, hogy egy mmo-ba akarsz belekezdeni, szerintem ez a szám azonosan egyenlő nullával.

Czakó Péter 2010.03.21. 11:20:26

@sirpalee:
Meglehet, hogy neked van igazad, mindenesetre előttem itt a progi, amit fejlesztek, fut, működik, és nem is olyan sokára eléri azt az állapotot, amikor másoknak is a kezébe merem adni. Ez lehet, hogy csoda, szerinted, de szerintem meg ennyi tanulás és készülés után, amit én kifejezetten ennek a proginak a megírása előtt végigcsináltam, van rá esélyem, hogy sikerül. Lényegesen több, mint a lottó 5-ösre. Mégis többen lottóznak, mint ahányan játékírásba fognak... És láttam már nem egy sikeres játékot, ami sokkal gagyibb volt annál, ahol most ez a fejlesztés tart, mégis sokan szerették és játszottak vele.

sirpalee 2010.04.14. 09:14:52

@Czakó Péter: Még mindig az süt le a válaszodból, hogy nem látod az egész feladat nagyságát. Oké, hogy van egy működő prototípusod, amiben lehet rohangálni, vannak árnyékok, meg van tűz. De ez az előtted lévő út kb 1% programozásilag. Aztán az assetekről még ne is beszéljünk...

Mire érted hogy gagyibb? Egyelőre mit lehet azonkívül nálad csinálni, hogy mész az erdőben?

Ezeket is vedd figyelembe ;)

Czakó Péter 2010.04.14. 18:07:04

@sirpalee:
Nos, nincs még minden kőbe vésve, ez tény... Bár szerintem egyszerűbb egy "Ha a karakter koordinátája ettől a ponttól 10 max 10 egységnyire van és megnyomja az E gombot, akkor az ajtó forduljon el 60 fokot" vagy "ha az ellenfél koordinátája max 500 egységre kerül a karakter koordinátájától, és a kettejük közé vetített sugár nem megy át semmin, tehát nincs takarás, akkor a státusza legyen támadó" dolgokat megírni sokkal egyszerűbb, mint akár egy komplett map leíró fájlt feldolgozni, felépíteni annak az alapján egy scene-t, statikus, dinamikus fizikájú objektumokkal, animált karakterekkel, hozzájuk tartozó AI scriptek kezelésével, stb...
Hidd el, tudok programozni... és nem álomvilágban élek, sok játékot megfigyeltem már, hogy ez meg ez hogyan épülhet fel, hogyan programozható le, rengeteg forráskódot is átnéztem már, hogy mások hogy csinálják a dolgokat.
Persze lehet, hogy te jobban tudod, hogy mire vagyok képes, mert mondjuk a nap minden percében figyeltetsz mondjuk 30 éve és jobban ismersz mint én magam, valamint lehet, hogy te már megírtad egyedül(!) az unreal tournament 80000-et, nem tudhatom.
Mindenesetre köszönöm a biztató szavakat.
Bár ha mindenki úgy ált volna hozzá mint te, akkor soha sem lett volna egy programozó sem, aki neki mert volna állni játékprogramot írni... Ez is elgondolkoztató... Lehet, hogy mások is úgy kezdték mint én? Vagy lehet, hogy csak én nem születtem "Mindent Leprogramozni Tudással", ami esetleg a többi játékfejlesztőnek eleve csecsemőként is megvolt...
Játékokra példa mondjuk az imperium galaktika... nagyon sokan szerették, pedig csak egy turbo pascalban írt egyszerű progi... vagy a counter strike... és még sok más hasonló.

sirpalee 2010.04.14. 18:47:29

@Czakó Péter: Leírtam a véleményemet, a hozzászólásaidból ez jött le. Ennyi.

Amúgy ne csinálj magadból hülyét, Imperium Galactica c-ben készült ;) . Kemény funkcionális kód az egész. Ismerek pár DR-es arcot még a régi időkből ;) .

Lehet egy single player gamenel ez egyszerű, de ha jól értelmeztem MMO-t írsz. Lesznek széép nagy körök a hálózattal és a szerverrel, nem csak abból áll, hogy betöltesz egy pályát, meg 15 scriptet és van 5 fa.

Nincs gond a game fejlesztéssel, csak nem látod egy mmo bonyolultságát :) . Ennyi.

Czakó Péter 2010.04.14. 21:46:48

@sirpalee:
Hát igen, biztos a C miatt kellett a turbo pascalos progikhoz készült patch-et használni rajta anno, hogy fusson az "újabb" gépeken... :) Na mindegy.
Én fejlesztgetem a progit, ahogy időm és ismereteim engedik, te véleményt írsz. Ennyi a lényeg. Szép estét neked.

syam 2010.04.16. 12:48:11

Elég megnézni az IG1 exe-it. A "Portions Copyright (c) 1983,92 Borland" sztring a TurboPascal 7.0 fordító műve:3

Píísz:3